FAQ

  • W pierwszej kolejności sprawdzić czy wirniki nożowe zespolone są z osią napędową za pomocą zawleczki. Należy sprawdzić także czy linka wyzwalająca napęd jest odpowiednio naciągnięta. W przypadku luzu dokonać regulacji za pomocą śruby znajdującej się na lince. Konieczna może okazać się kontrola kół pasowych oraz naciągu paska napędowego. Jeśli w/w działania nie przyniosą rezultatu, prosimy o kontakt z Infolinią Serwisową firmy KRYSIAK.

  • Silniki niektórych modeli glebogryzarek posiadają czujnik poziomu oleju i podczas pracy w przechyle, ze względów bezpieczeństwa zostaje odcięty zapłon, aby proces smarowania silnika nie został zakłócony. Nie należy pracować w terenie na którym przechył boczny urządzenia jest dość znaczny. Silniki glebogryzarek, które nie posiadają w/w zabezpieczenia mogą ulec zatarciu. Jeśli dołożymy do tego często niekontrolowany, zbyt niski poziom oleju w silniku to nie trudno o awarię silnika.

  • Prawdopodobnie nastąpiła sytuacja podobna do powyższej. Podczas pracy w przechyle bocznym olej z silnika poprzez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej tzw. odmę, mógł dostać się do filtra powietrza i tłumika, czego wynikiem może być spore dymienie. Należy w tej sytuacji ustawić urządzenie w pozycji roboczej, dokonać przeglądu filtra powietrza oraz w miarę potrzeby oczyścić. Sprawdzić i uzupełnić w razie potrzeby poziom oleju. Silnik urządzenia po wznowieniu pracy przez jakiś czas może generować dym wypalając resztki oleju. Oczywiście dymienie może oznaczać znacznie poważniejszą awarię. Jeśli nie ustanie, należy skontaktować się z Infolinią Serwisową firmy KRYSIAK.

  • Najpierw należy sprawdzić czy poziom paliwa jest wystarczający. Dokonać inspekcji filtra powietrza Sprawdzić stan linki przepustnicy, jej naciąg oraz połączenie z manetką oraz cięgnem gaźnika. Następnie skontrolować stan świecy zapłonowej. Jeśli usterka nie ustępuje, należy skontaktować się z Infolinią Serwisową firmy KRYSIAK.

  • Częstą usterką występującą podczas pracy jest zaklinowanie kamienia pomiędzy jednym z noży, a obudową urządzenia, co powoduje brak rotacji zespołu noży. Jeśli powyższa sytuacja nie nastąpiła, a noże nadal się nie obracają, w dalszej kolejności należy dokonać kontroli naciągu linki sprzęgła, jej połączenia z manetką sterującą oraz stan połączenia z cięgnem sprzęgła. W razie potrzeby dokonać regulacji. W dalszej kolejności potrzebna może być kontrola pasków przenoszących napęd na przekładnię, kół pasowych oraz napinacza. Jeśli powyższe czynności nie przyniosą oczekiwanego rezultatu, może to oznaczać zużycie pewnych elementów lub poważniejszą usterkę. Konieczny w tej sytuacji będzie kontakt z Infolinią Serwisową firmy KRYSIAK.

  • Jeśli Twoja kosiarka nagle zaczęła głośno pracować, a także zauważalne są jej drgania to prawdopodobnie doszło do uszkodzenia/skrzywienia wału korbowego. Jest to jedna z częstszych usterek w kosiarkach spalinowych powstała w skutek uderzenia noża tnącego w twardą przeszkodę (kamień, korzeń itp.) Jest to uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika i nie podlega naprawie gwarancyjnej. W celu naprawy należy udać się do jednego z autoryzowanych serwisów firmy KRYSIAK.

  • Prawdopodobna przyczyna to tępe ostrza tnące noża kosiarki. Koszenie jest wtedy mało efektywne, gdyż na powierzchni koszonej pozostawiane są kępy trawy lub odstające źdźbła. Nóż należy zdemontować, naostrzyć krawędzie tnące, nóż prawidłowo wyważyć lub w zależności od stopnia zużycia wymienić nóż na nowy oryginalny.

  • Najczęstszą przyczyną tej usterki jest stare paliwo (benzyna starsza niż 30 dni), które z upływem czasu staje się uboższe w składzie, a jego rozwarstwienie oraz wydzielone osady mogą powodować zanieczyszczenie gaźnika. Takie paliwo należy zlać z urządzenia i nalać świeżego. Należy też sprawdzić stan świecy zapłonowej, jeśli jej stan będzie budził wątpliwości należy wymienić ją na nową. Równie ważna jest czystość filtra powietrza ponieważ zanieczyszczony może być powodem trudności przy odpalaniu. Filtr należy regularnie czyścić (najlepiej po każdym koszeniu), a w razie jego uszkodzenia bądź zużycia wymienić na nowy. Jeśli wszystkie z powyższych warunków są spełnione, a kosiarka nadal nie odpala, należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem firmy KRYSIAK.

  • Problemy z napędem lub jego brak związane mogą być z linką łączącą dźwignię wyzwalania napędu z przekładnią. Należy sprawdzić jej stan, czy nie jest popękana, zerwana lub rozciągnięta. Należy sprawdzić także śrubę regulującą naciąg linki. W pozostałych przypadkach problem może dotyczyć paska napędowego lub przekładni napędu. W celu dokonania ekspertyzy należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem firmy KRYSIAK.

  • Metodą prób i błędów dostosuj prędkość koszenia. Sprawdź czy noże tnące są prawidłowo zamontowane, naostrzone oraz czy są odpowiednie do metody koszenia. Możliwą przyczyną jest także zbyt duża wilgotność trawy (poczekaj na jej wyschnięcie lub zwiększ wysokość koszenia). Kolejną możliwością jest zbyt duże nawarstwienie skoszonej trawy na nożu tnącym (zachowując wszelkie zasady bezpieczeństwa oczyść nóż i otwór wlotowy do kosza). Dla efektywniejszej pracy urządzenia powinno ono pracować na możliwie najwyższych obrotach silnika.

  • Hałas dochodzący z silnika to częsty objaw braku dostatecznej ilości oleju w silniku. W celu usunięcia usterki sprawdzić wskaźnikiem poziom oleju, a w razie jego braku należy uzupełnić do wymaganego poziomu lub wymienić na nowy.

  • Silnik zwłaszcza w czasie pracy bez obciążenia może zmieniać obroty, jest to zjawisko normalne związane z konstrukcją silnika. Natomiast podczas pracy pod obciążeniem (koszenie trawy) już nie. Nierównomierność ta może być spowodowana zanieczyszczeniem gaźnika lub uszkodzeniem regulatora obrotów. Konieczna jest wizyta w autoryzowanym serwisie KRYSIAK w celu usunięcia usterki.

  • W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nie zadziałało jakiekolwiek z zabezpieczeń (koniecznie sprawdzić instrukcję obsługi – procedurę uruchomienia oraz rodzaje użytych w urządzeniu zabezpieczeń). Należy zająć miejsce w fotelu, pod nim często znajdują się styki lub mikrowyłączniki zamykające obwód. Wcisnąć pedał hamulca/włączyć hamulec postojowy. Sprawdzić położenie dźwigni PTO lub włącznika zespołu tnącego. Dla urządzeń z koszem na trawę: sprawdzić poprawność montażu kosza. Następnie jeśli czynności nie przyniosły oczekiwanego rezultatu, sprawdzić poprawność podłączenia akumulatora, a następnie stopień jego naładowania (szczególnie ważne po dłuższym okresie nieużywania urządzenia). Należy sprawdzić także czy przewód masowy łączący silnik z ramą nie jest luźny oraz czy nie zadziałał bezpiecznik. W razie potrzeby wymienić go. Jeśli usterka nadal występuje należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem.

  • W tej sytuacji należy sprawdzić świeżość oraz poziom paliwa w zbiorniku. Dźwignia ssania powinna być ustawiona we właściwej pozycji. Następnie sprawdzić stan czystości filtra powietrza oraz dokonać kontroli świecy zapłonowej. Podjąć kolejną próbę uruchomienia.

  • Koniecznie sprawdzić poziom oleju w silniku. Zbyt duża jego ilość może powodować dymienie. Jeśli dymienie nie ustanie może to świadczyć o poważniejszej usterce silnika. W tej sytuacji należy natychmiast wyłączyć silnik oraz skontaktować się z autoryzowanym serwisem.

  • Przyczyną usterki mógł być kontakt noża tnącego z twardym przedmiotem np. kamieniem. Potencjalnemu uszkodzeniu mógł ulec nóż tnący lub wał zespołu tnącego. Należy koniecznie przerwać pracę i dostarczyć urządzenie do autoryzowanego serwisu w celu ekspertyzy.

  • Ważnym jest, aby dostosować prędkość jazdy, wysokość pracy zespołu tnącego oraz obrotów noża do stanu koszonego trawnika, jego wilgotności oraz długości ździebeł. Należałoby także sprawdzić stan naostrzenia powierzchni tnących noża. Po każdym użyciu urządzenia należy wyczyścić zespół tnący z zachowaniem najwyższej ostrożności.

  • Przyczyną usterki jest najczęściej zerwany pasek klinowy przenoszący napęd z wału silnika na zespół tnący. W tej sytuacji konieczna będzie wymiana paska w autoryzowanym serwisie.

  • Opróżnić zbiornik paliwa oraz uruchomić silnik, aż do wypalenia przez silnik resztek paliwa. Zdjąć fajkę oraz wykręcić świecę zapłonową. Przez otwór świecy wlać niewielką ilość oleju oraz na moment uruchomić rozrusznik urządzenia. Wkręcić świecę zapłonową, ale nie zakładać fajki. Usunąć wszelkie zabrudzenia i trawę z kosiarki, szczególną uwagę zwrócić na czystość zespołu tnącego. Elementy podatne na korozję można lekko natłuścić szmatką zamoczoną w oleju. Przykryć oraz zabezpieczyć urządzenie przed wilgocią.

  • W pierwszej kolejności należy sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku i ewentualne uzupełnić jego brak. Jeśli urządzenie nie było używane przez dłuższy okres czasu, kluczowym czynnikiem może być świeżość mieszanki znajdującej się w zbiorniku. Należy przygotowywać ilość mieszanki wystarczającej bezpośrednio na okres pracy. Czysta benzyna zachowuje świeżość przez okres około 30 dni. Po tym okresie nie należy używać jej do tworzenia mieszanki. Przyczyną problemów może być także brudny/zatkany filtr paliwa, zanieczyszczony filtr powietrza, zużyta/zalana świeca zapłonowa. Jeśli żadne z powyższych usterek nie zaistniały, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem firmy KRYSIAK.

  • Po uruchomieniu zostawić przez chwilę urządzenie pracujące na wolnych obrotach w celu rozgrzania silnika. Następnie jeśli problem nadal występuje sprawdzić stan świecy zapłonowej oraz czystość filtra powietrza. W przypadku nieustąpienia usterki skontaktować się z autoryzowanym serwisem firmy KRYSIAK.

  • Przyczyną zwiększonych wibracji podczas pracy może być uszkodzona lub nieodpowiednio zamontowana/niepracująca w osi tarcza tnąca. W celu usunięcia usterki należy przerwać pracę oraz sprawdzić stan tarczy lub poprawność jej montażu na wale przekładni kątowej.

  • Regulacji gaźnika powinien dokonywać autoryzowany serwis. W procesie regulacji dokonywane są zmiany stosunku mieszanki paliwowo-powietrznej. Użytkownik powinien dokonywać tylko regulacji tzw. wolnych obrotów. Odpowiednia ich regulacja skutkuje brakiem rotacji głowicy/tarczy po odpaleniu i pracy silnika na wolnych obrotach.

  • Zatarcie silnika spowodowane jest zakłóceniem procesu smarowania. Najczęstszym błędem jest nieprawidłowe przygotowanie paliwa (samodzielnie stworzona mieszanka benzyny i oleju w odpowiedniej proporcji). Przed przygotowaniem mieszanki koniecznie należy sprawdzić zalecaną proporcję paliwa i oleju w instrukcji obsługi urządzenia. Niemniej ważna jest również świeżość paliwa oraz rodzaj zastosowanego do mieszanki oleju. Na proces smarowania silnika ma także wpływ prawidłowa regulacja gaźnika oraz czystość filtra powietrza.

  • Przede wszystkim należy postępować zgodnie z określoną w instrukcji obsługi procedurą rozruchu silnika pilarki. Jeśli postępując zgodnie z procedurą nie uda się uruchomić silnika należy upewnić się czy w zbiorniku znajduje się paliwo oraz sprawdzić położenie przewodu paliwowego wewnątrz zbiornika. Następnie sprawdzić stan czystości filtra paliwa, jak i filtra powietrza. Przyczyną braku zapłonu może być także zalana świeca zapłonowa. W takim przypadku należy wykręcić ją oraz osuszyć i oczyścić. W razie potrzeby wymienić świecę na nową. Jeśli usterka nadal występuję należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem firmy KRYSIAK.

  • Potencjalną przyczyną usterki może być próba uruchomienia urządzenia ze zbiornikiem napełnionym starym paliwem/mieszanką. Benzyna utrzymuje świeżość przez okres około 30 dni. Po tym okresie paliwo rozwarstwia się, a wydzielone osady mogą doprowadzić do zapchania wewnętrznych kanałów gaźnika, uniemożliwiając rozruch/pracę silnika. Nie należy zatem przechowywać paliwa/przygotowanej mieszanki w kanistrach przez okres dłuższy niż wskazany. Zaleca się przygotowywanie gotowej mieszanki w ilości wystarczającej do zaplanowanej pracy. Po jej zakończeniu zaleca się wypalenie/opróżnienie zbiornika z pozostałej ilości paliwa. Jeśli dojdzie do zanieczyszczenia gaźnika koniecznym będzie kontakt oraz konieczność przeglądu w autoryzowanym serwisie firmy KRYSIAK.

  • Przyczyną powyższej usterki jest prawdopodobnie zaciągnięty hamulec pilarki. Należy zwolnić go pociągając dźwignię do siebie, użytkownik usłyszy charakterystyczny trzask. Praca na załączonym hamulcu może doprowadzić do spalenia sprzęgła, jak i samego hamulca, uszkodzenia zębatki napędowej oraz łańcucha, a w skrajnym przypadku stopienia części obudowy.

  • Regulacji gaźnika powinien dokonywać autoryzowany serwis. W procesie regulacji dokonywane są zmiany stosunku mieszanki paliwowo-powietrznej. Użytkownik powinien dokonywać tylko regulacji tzw. wolnych obrotów. Odpowiednia ich regulacja skutkuje (przy zwolnionym hamulcu pilarki) brakiem posuwu łańcucha na prowadnicy podczas pracy silnika na wolnych obrotach.

  • Przyczyny należy szukać w fizycznym uszkodzeniu łańcucha po kontakcie z twardymi przedmiotami tj. kamieniami itp. Zęby tnące mogły ulec stępieniu lub uszkodzeniu, co powoduje zmianę kierunku cięcia. Przyczyną mogą być także różne kąty górnej płyty oraz ustawienia głębokości szablonu strony lewej i prawej podczas ostrzenia łańcucha. Należy zwrócić także uwagę na stan prowadnicy, jej nadmierne zużycie może skutkować nierównomiernym cięciem stron łańcucha.

  • Jeżeli zaobserwujemy uszkodzenia/zagięcia zębów tnących lub ogniw, łańcuch może kwalifikować się do wymiany. Należy także dokonać ekspertyzy czy łańcuch pasuje do prowadnicy na całej jej długości. Łańcuch wymieniamy także w przypadku zaostrzenia zębów na 2/3 ich długości. Większość łańcuchów posiada odpowiednie znaczniki maksymalnej długości ostrzenia poszczególnych zębów.

  • Należy obrócić pilarkę oraz dokonać wzrokowej inspekcji poprawności nałożenia łańcucha na zębatkę pilarki. Jeśli łańcuch będzie pracował obok zębatki uszkodzeniu może ulec wiele elementów takich jak: łańcuch, zębatka, sprzęgło oraz prowadnica.

  • Żyłka tnąca z biegiem czasu zużywa się oraz wysycha, przez to staje się krucha o podatna na pęknięcia. Głowicę razem z żyłką można włożyć na kilka dni do pojemnika z wodą, aby odzyskać jej elastyczność, ale najlepiej kiedy wymienimy ją na nową.

  • Przyczyną tej usterki jest najczęściej zablokowanie wirnika przez zassanie dużego elementu lub jego uszkodzenie. W tej sytuacji koniecznie należy udać się do autoryzowanego serwisu.

  • Najczęstszą przyczyną nierównomiernego cięcia nożyc jest niedostosowanie możliwości urządzenia do grubości ciętych łodyg. W instrukcji obsługi urządzenia znajdują się odpowiednie informacje. Jeśli określony model nożyc był już wcześniej używany do cięcia danego żywopłotu, a obecnie nie tnie go efektywnie należy zwrócić uwagę na stan listwy tnącej, czy z biegiem czasu ostrza nie stępiły się lub nie zostały uszkodzone przez przedmioty stałe takie jak siatka ogrodzeniowa oraz czy listwy nie są luźne. Kluczowym w okresie eksploatacji jest dbanie o odpowiednie nasmarowanie listwy tnącej oraz częsta jej kontrola pod względem zużycia.

  • Najczęściej oznacza to, że gaźnik został zalany zbyt dużą ilością paliwa w procesie uruchomienia silnika. Przyczyn zalania może być wiele, począwszy od starego lub niewłaściwego paliwa (brak jego zapłonu), nieprawidłowej procedury uruchomienia silnika, a skończywszy na usterce zapłonu lub samego silnika. Koniecznie należy zapoznać się z procedurą uruchomienia urządzenia zawartą w instrukcji obsługi.

  • Paliwa, ani urządzeń ze zbiornikami napełnionymi paliwem nie należy przechowywać w miejscu występowania otwartych płomieni, iskier lub płomieni pilotowych. Należy korzystać wyłącznie z kanistrów posiadających odpowiedni atest. Kanistrów nie należy napełniać wewnątrz pojazdów. Podczas napełniania kanistry powinny być postawione na ziemi, z dala od pojazdów.

  • Mieszankę należy sporządzać w pojemniku np. kanistrze, zatwierdzonym jako odpowiedni do przechowywania benzyny. Następnie wydzielić odpowiednią ilość benzyny, wlać jej połowę, dolać olej w zalecanej proporcji (patrz instrukcja obsługi urządzenia), wymieszać oraz wlać resztę wydzielonej benzyny. Nie zalecamy przygotowywania mieszanki w ilości przekraczającej miesięczne zużycie. Przed nalaniem paliwa do zbiornika urządzenia wymieszaj je dokładnie, potrząsając kanistrem.

  • Urządzenia elektryczne do prac w ogrodzie wymagają bezpiecznika o minimalnej wartości 16A. Słabszy bezpiecznik może się wyłączać.

  • Używany przedłużacz może być uszkodzony lub za długi i/lub przekrój kabla może być za cienki – zaleca się przewód minimalnie 1,5mm² lub grubszy.

  • Zamówienie składane tylko w formie pisemnej, przez emaila: czesci@krysiak.pl, czesci2@krysiak.pl, przez formularz na stronie w zakładce części oraz listownie. Zamówienia nie przyjmujemy telefonicznie.
    Najłatwiej jest wypełnić krok po kroku formularz:
    https://www.krysiak.pl/serwis/#serviceParts

  • Proszę wpisać dane urządzenia, marka, model (z tabliczki znamionowej) oraz część jaka jest potrzebna (np. nr z rozkładówki). Do emaila można dołączyć zdjęcia tabliczki znamionowej oraz potrzebnej części. Wpisujemy również swoje dane (imię, nazwisko, dane adresowe) oraz co ważne nr telefonu (przekazujemy go kurierowi co ułatwia dostarczenie paczki dla Państwa).

  • Po kolei uzupełniamy poszczególne rubryki.
    Dane osobowe, następnie dane urządzenia, paragon czy faktura (NIP), zamawiane części zamienne (nazwa części bądź nr z rozkładówki), przesyłka za pobraniem czy przedpłata. Ważne, na samym końcu zgoda Rodo którą należy zaznaczyć (inaczej formularz nie będzie wysłany).

  • W sezonie czas wysyłki 3-5 dni roboczych, poza sezonem 1-3 dni robocze.

  • Płatność za pobraniem (płatne u kuriera) – 22 zł
    Przedpłata ( wysyłana faktura proforma, towar wysyłany po zaksięgowaniu na koncie) – 17 zł

  • Tabliczka znamionowa na kosiarce znajduje się najczęściej na obudowie metalowej bądź plastikowej.
    Tabliczka znamionowa na pilarce elektrycznej znajduję się najczęściej na plastikowej obudowie silnika.
    Tabliczka znamionowa na pilarce spalinowej znajduję się najczęściej na obudowie hamulca bezpieczeństwa.
    Tabliczka znamionowa na glebogryzarce oraz wertykulatorze znajduję się najczęściej na metalowej obudowie urządzenia.

  • Numerów należy szukać z zakładce kontakt:
    https://www.krysiak.pl/kontakt

    Dział części zamiennych : +48 61 650-75-34
    Dział serwisu: +48 61 650-75-39
    Dział handlowy : +48 61 650-75-30, +48 61 650-75-31
    Traktory oraz Gloria +48 61 650-75-42
    Sprzedaż detaliczna (sklep) +48 61 650-75-33

  • Informacja jest wybita bezpośrednio na silniku.
    Dane techniczne potrzebne do prawidłowej identyfikacji urządzeń:
    Marka TEXAS:
    1. Model
    2. Rok produkcji
    3. Nr artykułu

    Marka MTD/CUB CADET:
    1. Model
    2. Typ (poniżej modelu)
    3. Rok produkcji
    4. Nazwa urządzenia

  • W większości silników kosiarek 4 suwowych, pierwszą wymianę oleju robimy do 5 godzin pracy silnika, a następne według instrukcji, najczęściej powyżej 20 godzin pracy.

  • Mieszankę należy sporządzać w pojemniku np. kanistrze, zatwierdzonym jako odpowiedni do przechowywania benzyny. Zazwyczaj do silników 2 suwowych pierwszy zbiornik w proporcji 1:30 (zalecenie serwisowe), następnie na stałe 1:40. Jednak mogą być to różne proporcje w różnych urządzeniach. Proszę stosować się do instrukcji obsługi. Nie zalecamy przygotowywania mieszanki w ilości przekraczającej miesięczne zużycie. Przed nalaniem paliwa do zbiornika urządzenia wymieszaj je dokładnie, potrząsając kanistrem.

  • Prawidłowy stosunek mieszanki oleju oraz paliwa zawsze znajduje się w instrukcji obsługi dane urządzenia oraz jest prawidłowy tylko dla niego.
    1:30 tj., 100 ml oleju na 3 litry benzyny
    1:40 tj., 100 ml oleju na 4 litry benzyny

  • W większości ogniw, które stosujemy w naszych urządzeniach akumulatorowych jest to około 900 cykli ładowania. W przydomowym poprawnym użytkowaniu sprzętu akumulator powinien działać od 5 do 7 lat.

  • Zaleca się, aby akumulatory były przetrzymywane w temperaturze pokojowej, w suchym miejscu.
    Zaleca się, aby akumulatory były doładowane chociaż raz w miesiącu (nawet jeśli nie są użytkowane).

  • Urządzenia mają dedykowane akumulatory i nie należy stosować żadnych innych zamiennie. Próba zamiany akumulatora może skutkować uszkodzeniem urządzenia.

  • Niestety układ smarowania w pilarkach jest bardzo delikatny i podatny na zabrudzenia. Zaleca się stosowanie czystego, świeżego oraz dedykowanego oleju.

  • Niestety dobranie silnika do innej marki jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez dostarczenie urządzenia do nas. Posiadamy dużą różnorodność części zamiennych jednak ich dobór jest możliwy tylko poprzez przymierzenie/zmierzenie ich do naszych części.

  • Standardowe kosiarki nie są przystosowane do koszenia nieużytków. Nie stosowanie się do instrukcji obsługi może skutkować zniszczeniem bądź po prostu zepsuciem się urządzenia. W celu koszenia nieużytków bądź wysokiej trawy posiadamy inne znacznie skuteczniejsze urządzenia.

  • • Wielkość powierzchni
    • Ilość przeszkód na trawniku
    • Rodzaj przekładni
    • Z napędem czy bez
    • Częstotliwość koszenia
    • Szerokość koszenia
    • Typ zasilania (spalinowe, elektryczne, akumulatorowe)

  • Bierzemy pod uwagę 4 parametry:
    • Podziałka łańcucha
    • Szerokość ogniwa prowadzącego
    • Ilość ogniw łańcucha
    • Długość prowadnicy
    W naszych urządzeniach rodzaj łańcucha jest opisany w ich specyfikacji w instrukcji obsługi bądź na stronie internetowej na stronie www.krysiak.pl

  • Jeśli postępuje zgodnie z instrukcją obsługi i nadal nie można odpalić sprawnego urządzenia to należałoby się zastanowić nad zakupem urządzenia ze wspomaganym rozruchem.

  • Urządzenia 4 suwowe nie mogą być zalane płynami eksploatacyjnymi na czas przewozu. Płyny należy uzupełnić po otrzymaniu urządzenia według instrukcji obsługi.

  • Paliwa, ani urządzeń ze zbiornikami napełnionymi paliwem nie należy przechowywać w miejscu występowania otwartych płomieni, iskier lub płomieni pilotowych. Należy korzystać wyłącznie z kanistrów posiadających odpowiedni atest. Kanistrów nie należy napełniać wewnątrz pojazdów. Podczas napełniania kanistry powinny być postawione na ziemi, z dala od pojazdów.

  • Informacja zostanie udzielona tylko telefonicznie.
    Jeśli klient indywidualny proszę o podanie numeru listu przewozowego w celu weryfikacji na jakim etapie jest naprawa.
    Jeśli sprzęt wysyła market, proszę dowiedzieć się w markecie o numer listu przewozowego w celu weryfikacji na jakim etapie jest naprawa.

  • 30 dni od dostarczenia urządzenia do serwisu

  • Oczywiście, że możecie Państwo oddać sprzęt do naprawy już po gwarancji. Transport jest po Państwa stronie. Po wycenie decyzja należy do Państwa czy naprawiamy czy nie.

  • Zgłoszenie można dokonywać bezpośrednio w firmie specjalistycznej posiadającej odpowiednie uprawnienia (lista firm dostępna na www.krysiak.pl zakładka SERWIS) lub u Gwaranta ( Infolinia: +48 61 650 75 39, fax: +48 61 652 73 05, pisemnie na adres: Krysiak Sp. z o.o. ul. Rolna 6, 62-081 Baranowo).

  • • Wady urządzenia wynikające z nieprzestrzegania warunków bezpieczeństwa oraz instrukcji obsługi.
    • Wady urządzenia wynikających z zastosowania przez Użytkownika materiałów eksploatacyjnych: paliw, olejów, smarów o niewłaściwych parametrach.
    • Wad urządzenia wynikłych z nieodpowiedniego składowania i transportu przez Użytkowania.
    • Uszkodzenia podzespołów urządzenia poprzez zastosowanie niewłaściwego napięcia elektrycznego.
    • Noże i inne elementy tnące, piasty mocowania, opony, akumulatory, koła jezdne, linki, łańcuchy tnące, prowadnice, zębatki napędowe, paski klinowe, linki rozruchowe, kółka linowe, bębny sprzęgła w pilarkach, głowice żyłkowe, świece zapłonowe, membrany, filtry oraz wszystkich elementy, które w sposób oczywisty zużywają się podczas normalnej eksploatacji.
    • Uszkodzeń mechanicznych, napraw spowodowanych zgięciem lub pęknięciem wału korbowego i związanymi z tym konsekwencjami, zerwaniem klina koła zamachowego, zatarciem silnika, uszkodzeniem mechanicznym wyłączników kosiarek elektrycznych, zastosowaniem niewłaściwych lub niesprawnych przewodów połączeniowych, mogących spowodować np. wytopienie styków wyłączników kosiarek elektrycznych, ścieraniem się i łuszczeniem powłoki lakierniczej roboczej części obudowy kosiarki wynikającej z eksploatacji.
    • Silników spalinowych Briggs&Stratton i Honda – na które gwarancja nie jest udzielana przez Krysiak Sp. z o.o. Gwarancji na te silniki udzielają ich producenci.
    • W przypadku losowych uszkodzeń niezależnych od warunków eksploatacji np. pożar, powódź itp.

  • Przed dostarczeniem urządzenia do serwisu Użytkownik powinien oczyścić urządzenie m. in. z błota, piasku, trawy, płynów eksploatacyjnych oraz zabezpieczyć lub odlać do osobnych pojemników płyny mogące wylać się z urządzenia podczas transportu.

  • Jest możliwość zostawienia sprzętu u nas, natomiast potrzebujemy pisemną zgodę na jego utylizację.

  • Gwarancja przedłuża się na czas naprawy urządzenia w serwisie.

  • Wszystkie urządzenia które są w naszym asortymencie sprzedażowym. Naprawiamy też urządzenia innych marek po wcześniejszej konsultacji z działem części (czy dane części będą pasować do urządzenia).

  • Podstawowym dokumentem dla urządzenia jest dowód zakupu (paragon, faktura), opis usterki, adres zwrotny oraz numer telefonu klienta.

  • Jeśli naprawa urządzenia była zakupiona na fakturę Vat, to oczywiście za naprawę również można otrzymać fakturę Vat.

  • Części zamienne można kupić przez sklep na naszej stronie internetowej www.krysiak.pl , poprzez formularz w zakładce części oraz przez allegro. Nasze serwisy nie sprzedają części zamiennych.

  • Informacje gdzie znajdują się serwisy podana jest na naszej stronie internetowej www.krysiak.pl w zakładce serwis → znajdź serwis lokalny → szukaj według lokalizacji.

  • Należy zgłosić reklamacje. Jeśli towar jest zakupiony u nas to proszę zgłoszenie kierować na emaila ze zdjęciem uszkodzonej części oraz ze skanem dowodu zakupu. Jeśli towar jest zakupiony w jakimś innym sklepie proszę skontaktować się z miejscem zakupu.

    Porównaj